Met dank aan de media…

Hier weer 2 mooie voorbeelden van het effect dat de media op ons heeft, voornamelijk het inboezemen van angst onder de bevolking. Het eerste voorbeeld gaat over een jongeman die met een munitiekistje en legerjas over het station in Amsterdam liep. Mensen zagen het verouderde munitiekistje en dachten gelijk aan een bom! Zeker weten dat vóór 11 September 2001 niemand er ook maar gekeken zou hebben. Maar dankzij de media en o.a. de reclame ‘Nederland tegen terrorisme’ is iedereen als de dood voor alles wat afwijkt van het ‘normale’. Mensen worden bang gemaakt en aangespoort elkaar in de gaten te houden, stel je voor dat iemand anders doet/denkt dan wat ons ingeprent is? Dat betekend tegewoordig voor het schapenvolk niets minder dan ”Dan moet het wel een terrorist zijn!” En dan noemen ze mensen zoals mijn collega, mijzelf en jullie paranoide en alu-hoedjes!?

‘Terreurverdachte door kist met computerspel’

Zo speel je tijdens een persconferentie een computerspelletje, zo word je op perron 4 op station Amsterdam-Amstel omringd door dertig agenten die je verdenken van het voorbereiden van een terroristische aanslag.
Het overkwam gamerecensent Christiaan Levering (21) uit Nijmegen deze week. Reden: hij droeg een leeg munitiekistje onder zijn arm, een presentje van de spelletjesmaker.

Levering, internetwizzkid en recensent van computerspellen voor het blad Game TM, bezocht afgelopen woensdag een persbijeenkomst op het eiland Pampus ter gelegenheid van het nieuwe strategiecomputerspel Command & Conquer Red Alert 3.

Aan het einde van de dag kreeg Levering als gimmick een ex-legermunitiekistje cadeau met daarin het computerspel, een T-shirt, wat persberichten en een cd-rom met beeldmateriaal. Lees meer